Acasă » Gânduri, frânturi, doruri » Cărţile care m-au facut un părinte mai bun

Cărţile care m-au facut un părinte mai bun

Pentru că am fost întrebată în ultimul timp de mai multe mămici despre lecturile care mi-au fost alături în acesti trei ani, uneori m-au tras de mânecă, alteori mi-au reamintit ceea ce uitasem, uneori m-au scuturat, alteori mi-au oferit alternative nemaipomenite…

Oricum calea e acolo in mine, am mers pe ea încă înainte de a se naste Mati, alături de minunaţii mei elevi. Calea autenticitaţii, a empatiei, a jocului si a iubirii. Rătăcesc uneori drumul, îmi pierd inspiraţia, obosesc si atunci cărţile dragi sunt prieteni de nădejde !

Ordinea în care le scriu e pur întâmplătoare🙂

Haim Ginott, Intre părinte si copil

Daniel Goleman, Inteligenţa emoţională

Thomas Gordon, Manualul părinţilor eficace

Jesper Juul, Acesta sunt eu! Tu cine esti?

Jaques Salome, Mami, tati, m-auziţi?

Virginia Satir, Arta de a făuri oameni

Adele Faber, Elaine Mazlish, Comunicarea eficienta cu copiii

Si in curs de lecturare Lawrence J. Cohen, Retete de jocuri (titlul original Playful Parenting )

Cu siguranţa fiecare din aceste cărţi m-a făcut un părinte mai bun !

Toată lumea acuză părinţii pentru problemele pe care oamenii tineri se pare că le-ar cauza societăţii. Este numai vina părinţilor, se lamentează experţii sănătăţii mentale, după ce examinează statisticile înfricoşătoare ale creşterii rapide a numărului de copii si tineri care dezvoltă serioase sau paralitice probleme emoţionale, care devin victime ale dependenţei de droguri sau care se sinucid (…)

Totuşi pe părinţi cine îi ajuta? Unde pot învăţa părinţii ce fac greşit si ce ar putea să facă în mod diferit?

Părinţii sunt acuzaţi, dar nu antrenaţi. Milioane de noi mame si taţi încep o meserie în fiecare an care se află în topul celor mai dificile pe care cineva le-ar putea avea: adoptarea unui nou născut, o mică persoană total neajutorată, asumând întreaga responsabilitate pentru sănătatea sa fizică si pshihologică..

Thomas Gordon, Manualul părinţilor eficace

Un sfârşit de săptămână răcoros, dragii mei !

2 gânduri despre „Cărţile care m-au facut un părinte mai bun

Lasă un răspuns

