Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » „Cârnăciori” din linte roşie

„Cârnăciori” din linte roşie

IMG_2793-m

Incerc să reduc cărniţa din meniul lui Mati! Intâmplările din ultima vreme îmi sunt îndemnuri clare spre aceasta! Si,  pentru a fi convinsă că aportul de fier e suficient mă joc cu leguminoasele, iar lintea e la loc de frunte în căsuţa noastră ( adica se învredniceşte prin farfurii o dată pe săptămână) .

Si,  pentru că aseara am reluat lectura cărţii Elenei Pridie, Copilul vegetarian, mi-au zâmbit tare aceşti „cârnăciori” buclucaşi🙂 !

Avem nevoie de :

Eu am făcut doar din jumătate de cantitate

  • 2 căni de linte roşie
  • 1 ling. ulei de măsline
  • 5 căţei de usturoi pisaţi
  • 2 felii mari de pâine neagră
  • 2 ling făină
  • sare
  • boia dulce
  • busuioc mărunţit

Spălăm bine, bine lintea si o punem la fiert. Când e gata, o scurgem si o pasăm împreună cu uleiul si sarea, aşa fierbinte! Pâinea o înmuiem în apă apoi o stoarcem bine, o fărămiţăm si o amestecăm bine cu pireul de linte. Adăugăm făina, boiaua, usturoiul si busuiocul. Omogenizăm . Modelăm apoi cârnăciori si alte năstruşnicii,  dacă avem dispoziţie. La noi a fost, cum altfel, o mămoacă si un Teiuţ. Si apoi,  pe bună dreptate, când au fost gata aranjaţi, Mati m-a întrebat:  Da’ unde-i tătocul? Asta e data viitoare o să fiu mai atentă🙂 !

Ii asezăm în tava mare pe hârtie de copt si îi coacem la foc mijlociu câte 15 minute pe fiecare parte.

IMG_2782-n

Iată-i în prim plan !!! Boabe de muştar, chimen, frunza de dafin si un zâmbet larg din roşioară!!!

N-am avut nici o problema cu aranjamentul când i-am întors, s-au păstrat veseli arătoşi 🙂 !

IMG_2789-m

 Teiuţ i-a ronţăit cu mare plăcere alături de o salată cu roşii, ceapă verde si gulie rasă si pâinică neagră. Au fost si pe gustul meu în totalitate !!!

Sunt atât de fericită că pruncu-mi papă toate bunătăţile naturii, că încearcă orice gust nou si că am reuşit să-l obişnuiesc cu o alimentaţie extrem de variată, de mic, mic.

Poftă de sănătate, dragii mei!!!

Lasă un răspuns

