Acasă » Ce mai citesc » Acesta sunt eu! Tu cine esti?

Acesta sunt eu! Tu cine esti?

Limite, apropiere si respect intre adulţi si copii

Am aşteptat nespus de mult prima carte tradusă în limba română a lui Jesper Juul. Nu-mi place să citesc în alte limbi, o fac, uneori, extrem de rar, însă nu-mi place, nu mă bucură, nu mă emoţionează si nu-mi transmite aşa cum o face dulcele meu grai !

Apoi mai e vorba si despre fericirea de a simţi cartea pe braţe, de a avea contactul direct cu paginile ei, de a-mi afunda nasul în hârtie…

Acesta sunt eu! Tu cine esti? de Jesper Juul

Experienţa lecturii  a fost acaparatoare, vie, fabuloasă.

Dar s-o luăm încetişor…

Povestea începe cu vreo 2 ani în urmă  si a fost dragoste la prima vedere.

In călătoria mea de mămica dornică să-si creasca puiuţul cât mai frumos, am făcut multe popasuri, unele fugitive, altele ceva mai lungi , dar „acasa” cu adevărat am ştiut că am ajuns atunci când am  întâlnint-o  pe Raluca Jacono, consilier familial , fondatoarea si liderul reţelei Familylab Romania, o femeie incredibilă, pe care o admir si o respect nespus.

Atunci am aflat noţiunea de echidemnitate si am avut revelaţia autoresponsabilitaţii. Idei înnodate înspre un pedagog genial, Jesper Juul, autorul celebrei cărţi deja, Copilul este competent (ce urmează si ea să fie tradusă în limba română).

Munca riguroasă, plină de pasiune si de inspiraţie pe care Raluca Jacono o desfăşoara înspre părinţii si pedagogii din România, e încununată cu siguranţă de această apariţie editorială de excepţie.

Acesta sunt eu! Tu cine esti?, un titlu extrem de sugestiv, format dintr-o afirmatie imperativa spre autocunoastere si una interogativa spre cunoasterea celuilalt.

O carte care mie mi-a grăit în primul rând despre mine, despre cât e de important  să-mi cunosc limitele si apoi cu responsabilitate personala să mă îndrept spre celălalt si să-i pot aprecia valoarea reală : Unii spun:” Sunt suma principiilor mele!” Aceştia nu se cunosc încă destul de bine. Cu toţii am fost cineva înainte de a adopta concepţiile noastre si suntem cineva în spatele acestora. De acest „cineva” avem nevoie când devenim părinţi.

In cuprinsul cărţii găsim subiecte precum Puterea si responsabilitatea, Ce sunt limitele, Conflictul sănătos, Confruntarea înseamnă apropiere, „Nu”- un răspuns plin de dragoste, Consecinţe si pedepse, etc.

De asemenea găsim exemple deosebit de grăitoare din experienţa altor părinţi, găsim exemple, alternative autentice, vii pentru o relaţionare cât mai sănătoasă cu cei de lângă noi  si îndeosebi cu puiul ce se deschide spre lume.

Limbajul cărţii e nepretenţios , tonul prietenos, cald.

Paginile exemplarului meu  sunt chinuite, subliniate, rumegate, aş dori să le pot lipi peste tot, aş dori ca cât mai multi părinţi să le afle rostul si să se bucure…

Cartea o puteţi comanda aici si aici. Puteţi să participaţi la lansarea din Timişoara, pe 1 iunie, la libraria Cartureşti din Iulius Mall.

Daţi mai departe din preaplinul vostru , citiţi cartea si împrumutaţi-o, dăruiţi-o! Se-nvredniceşte peste măsură!

2 gânduri despre „Acesta sunt eu! Tu cine esti?

  1. frumos scris si din inima. se simte acelasi entuziasm, pe care il am si il impartasesc si eu, de a duce mai departe ideile acestor oameni, de a le face cunoscute cat mai multor parinti.

  2. Multumesc, asa e ! Si lucrurile se-ntampla , Valy, ideile lor se fac auzite de tot mai multi parinti si incetisor se muta si muntii🙂 !
    Multumesc tare mult ca ai trecut pe la mine!

Lasă un răspuns

