Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Biscuiţi » Biscuiţi cu susan, muuuult susan

Biscuiţi cu susan, muuuult susan

IMG_2591-bis cu susan

„Să faci biscuiţi de casă, mama!”,  mi s-a tot cântat ieri de dimineaţă, aşa că  s-au făcut nişte susănoşi acrişori si nu pe cât de crocanţi i-aş fi vrut, dar fară nici o îndoială buni de nu ne mai opream din înfulecat!

Avem nevoie de :

(vom avea aproximativ 30 de biscuiţi)

  • 300 gr susan ar fi bine macinat ca sa-l digere stomacelul piticotilor ( eu am pus doar o punguţă de 250 gr susan decorticat ecologic de la Petras )
  • 150 de gr făină (eu am pus inca doua linguri în plus ca să compensez cu susanul)
  • 200 gr zahar brun (reteta originala avea 300, dar mi s-a parut prea mult)
  • 100 gr unt topit
  • zeama de la 2 lămâi
  • pudra de vanilie

Amestecăm cu dibăcie toate ingredientele. Atenţie doar la sucul de lămâie, nu îl turnaţi pe tot o data, căci dacă lămâile sunt zemoase s-ar putea să fie prea mult. Aluatul final nu trebuie sa fie moale, dacă doriti biscuiţi mai crocanţi, dacă nu, faceţi ca mine si turnaţi tot sucul. Veţi obţine niste biscuiţi mai moi, dar la fel de gustosi🙂 .

IMG_2587

Asezam aluatul cu o lingură într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, la distanţa, căci se vor întinde leneşii cum dau de căldurică🙂 .

IMG_2588 Îi coacem în cuptorul preîncălzit 6 minute , urmărindu-i cu grijă.

IMG_2589

  Îi scoatem pe un grătar să se răcorească puţin si repetăm operaţiunea pe aceiaşi hârtie de copt cu următoarea tură! Mie mi-au ieşit trei tăvi.

Au fost tare pe gustul Teiuţului si a trebuit să spun Stop, căci ar fi păpat în neştire🙂 !

IMG_2592

Au mai rămas si pe azi, păstraţi într-o cutie închisă ermetic si i-am  aflat parcă si mai moi si mai aromaţi !

Poftă de sănătate, dragii mei🙂 !

Inspiraţie

2 gânduri despre „Biscuiţi cu susan, muuuult susan

  1. Buna Ioana. Ce bine imi prinde inca o reteta de biscuiti. Eu cred ca o sa macin susanul ca sa nu treaca nedigerat prin stomacel.

  2. Buna Lavinia! E super ideea ta sa-l macini si eu am facut asta cand era Mati mai mic. Acum am zis sa-l las intreg, ca doar avem 3 ani ,azi, maine, dar intr-adevar am observat ca nu s-a digerat ok. Cu siguranta data viitoare il voi macina si eu🙂 !
    O zi faina cu faina de susan🙂 !

Lasă un răspuns

