Acasă » Ce mai citesc » Două cărţi si un film ( partea I)

Două cărţi si un film ( partea I)

Am reuşit să ajung pe fugă, în ultima zi,  la târgul de carte Bookfest. M-am bucurat cu zâmbet larg si tâmp de puştoaică si am scotocit printre volume adulmecând si contemplând…

Câteva cărticele pentru Teiuţ si apoi două pentru sufletul meu. Le-am strâns în braţe cu nesaţ si am plecat cu pasul ştrengarului spre ai mei băieţi iubiţi.

Curioşi ce am cumpărat?  Bineînţeles scriituri ce nu se depărtează prea mult de universul copiilor🙂 !

Prima dată m-am avântat la editura Curtea Veche, căci Adele Faber si Elaine Mazlish cu a lor Comunicarea eficienta cu copiii – acasa si la scoala– imi facea cu ochiul de mult timp. Pipăită,  mirosită si răsfoită puţin, desigur că nu am mai lăsat-o din mâini. Apoi,  zăbovind la standul editurii Humanitas, mi-a sărit în ochi mai întâi o copertă cu un băieţel desculţ plutind pe un nor,  apoi titlul scris cu roz si imediat autorul, Eric-Emmanuel Schmitt ( de care m-am îndrăgostit citind cartea de povestiri Cea mai frumoasa carte din lume). Frunzărind-o am observat că tot copilul e figura centrala si am păstrat-o oarecum emoţionată. Oscar si tanti Roz.

Despre ea am să vă povestesc puţin azi, invitându-vă din toată inima să o lecturaţi.

E o carte fragilă, o poveste înduioşătoare si uluitoare! O carte care vorbeşte despre universul pur si miraculos al copilariei, o carte cu un subiect atat de trist, dar culmea cu un mesaj atât de radios. O poveste care murmură despre moarte înca din primele pagini, dar din care răzbate frumuseţea si valoarea vieţii : Am incercat sa le explic părinţilor mei ce-i viaţa, un cadou foarte tare. La început supraestimăm cadoul asta: credem c-am primit viaţa veşnică. După aceea il subestimăm, ni se pare urât, prea scurt, mai că am fi gata să-l aruncăm. In sfârşit, ne dăm seama că de fapt n-am primit-o cadou, ci doar cu împrumut. S-atunci încercăm s-o merităm.

Despre film, genialul Poziţia copilului, la următoarea postare!

Un sfârsit de săptămâna ca un început, dragii mei🙂 !

Un gând despre „Două cărţi si un film ( partea I)

Lasă un răspuns

