Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Mazăre… galbenă… uscată

Mazăre… galbenă… uscată

IMG_2266-m

Am descoperit mazărea galbenă uscată acum câteva luni, în plina iarna, căutând variante de papa bun si sănătos. După linte, după năut, as fi zis ca nu va fi o leguminoasă impresionantă, dar … :)  din fericire m-am înşelat. Chiar e gustoasa, preparată ca o mâncărică alături de puţină afumătură sau ca o supă- cremă sau ca un pireu alături de puţină ceapă înnăbuşită.

Ultima variantă a fost preferata mea, aşa că:

  • 250-300 gr mazare galbenă uscată (Sanovita am găsit eu)
  • 1-2 căţei de usturoi (depinde de gusturi)
  • sare, piper
  • ulei de măsline
  • foi de dafin sau coriandru
  • o ceapă
  • puţin sos de roşii
  • boia

Am lăsat mazărea la înmuiat peste noapte, apoi am spălat-o bine, bine IMG_2264-m

Am fiert-o alaturi de o frunzuliţă de dafin si puţină sare. Am pasat-o cu blenderul alături de usturoi, piper boabe si sare. Am adăugat ulei de măsline si am amestecat bine.

Separat am tăiat ceapa si am înnăbuşit-o în puţin ulei si zeamă rămasă de la mazăre, am sărat-o si am adăugat puţină boia, dulce ca sa guste si Teiuţul pofticios🙂 ! A, era să uit si două linguri de bulion buuuun de casă!

IMG_2265-m

Am acoperit pireul de mazăre cu ceapa aburindă si am înfulecat cu pâinică neagră. Tot. Si toţi.

Mulţumiţi si recunoscători că am aflat-o. Mazărea galbenă uscată .

Poftă după pofta inimii🙂 !

Un gând despre „Mazăre… galbenă… uscată

Lasă un răspuns

