Acasă » D' ale lui Teiuţ » Lecţii de comunicare

Lecţii de comunicare

Politetea, bunele maniere se invata prin copierea de la adulti. Cu cat ne luam copiii mai in serios cu atat se vor lua si ei in serios.Nu e un secret: cu cat adultii se straduie mai mult sa ii „invete” cu atat mai tarzii si cu atat mai formale rezultatele. ( Raluca Jacono)

Nu l-am forţat niciodată pe Matei să spună Mulţumesc, am spus-o eu respectuos, nu l-am îndemnat să salute, ci am salutat eu răspicat ( desi simţeam privirile mustrătoare ale multora), i-am spus  in loc de Bravo cu aplauze, Imi place când…, si m-am exprimat cel mai adesea la persoana I, vorbind despre mine, eu vreau să ma odihnesc, eu nu vreau sa mă joc acum de-a căluţul.

Si iată limbajul lui la 2 ani si 8 luni:

1. – Tata, a fost foarte frumos din partea ta că mi-ai cumparat ţambalul! Multumesc!

2. – Imi place, mama  ca te-ai purtat frumos cu mine! Multumesc!

3. Eu :  – Tata vrea sa vorbeasca cu tine la telefon. Vrei sa vorbesti?

Matei:  – Nu vreau. Vorbesc peste jumatate de ora.

Si toată ziua plouă cu mulţumesc : Mulţumesc că m-ai lasat să ma uit la desene!

Mulţumesc că m-ai ajutat să adun jucăriile, Mulţumesc , mulţumesc…

E cât se poate de limpede că nimic nu face mai mult decât exemplul personal, că totul vine firesc si senin, că copiii sunt cei mai buni învăţăcei, dar si cei mai buni profesori.

Mi se pare incredibil si da, sunt grozav de mândră🙂 !

Lasă un răspuns

