Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Desertul verii

Desertul verii

Puteţi să râdeţi de mine cât vreţi, să vă prăpădiţi, să hohotiţi, să muriţi de râs nu alta, dar,  Da,  doar acum am descoperit si eu Crumble-ul!! Asta e se întâmplă si pe la case mai mari, important e că o dată aflat mi s-a cuibărit în bucătărie si mai scoate-l dacă poţi! De cel puţin două ori pe săptămână îşi face frumuşel loc în tava-inimioară si ne parfumează căsuţa, ne bucură, ne răsfaţă! Cu siguranţă suntem nişte gurmaaaaaaanzi , dar asta o ştiaţi demult :)!

Deliciosul desert englezesc se serveşte cald alături de o cupă de îngheţată într-un contrast seducător…..

Insă vă asigur că si fără îngheţată e sublim! E ciudat,  prima dată când l-am gustat mi-a amintit de găluştele cu prune ale mamei cu pesmet crocant! E ceva acolo în ele care mă răscoleşte si mă copilăreşte… Gust, miros, textură…

Si peste toate astea, dacă mai poate exista un şi, e atât de simplu de făcut si atât de sănătos!!!!!!!!! Ei, uite că am încropit si elogiul crumble-lui si ca să fie tabloul complet o să scriu si  o odă🙂 !!!

Avem nevoie de:

  • fructe, orice fel, orice combinaţii (la mine au fost de această dată 5 piersici măricele, altă data combinate cu prune, afine, etc.) tăiate cubuleţe
  • 2 linguri zahăr brun (dacă vă place mai dulce, trei)
  • 1 lingură si jumătate făină
  • scorţişoară, vanilie sau ce arome vă plac

Aluatul e dezarmant de simplu:

  • 150 gr făină (eu de fiecare dată l-am preparat cu făină integrală)
  • 3 linguri zahăr brun sau 4 pentru iubitori de si mai dulce🙂
  • 1 lingură fulgi de ovăz
  • 100gr unt rece

Fructele tăiate cubuleţe sau întregi în cazul fructelor de pădure le alintăm cu zahărul si scorţişoară si făina. Ungem o tava cu diametrul 24cm, chiar si puţin mai mică cu unt si le răsturnăm pur si simplu în ea. Apoi ne ocupăm de aluat. Amestecăm făina cu zahărul si fulgii de ovăz si adăugăm untul rece, abia scos din frigider, tăiat cubuleţe. Frământăm cu vârful degetelor să obţinem un aluat sfărămicios. Il presărăm peste fructe si apăsăm doar aşa puţin cu palma să se aşeze.

Introducem minunea în cuptorul preîncălzit până se rumeneşte, vreo 30 de minute.

Si apoi păpăm cu mic cu mare aşa cu linguroiul din tavă sau cu degeţele ca Teiuţ si ne lingem boticul de aşa bunătate!!!!

Poftă bună, dragii mei!!!

P.S.  Despre crumble

2 gânduri despre „Desertul verii

  1. Iar esti harnicuta,draga Ioana.:) Si eu am descoperit acest desert minunat doar anul trecut.Nu am incercat cu piersici,pana acum,dar cred ca e grozav.Ai gasit piersici parfumate si gustoase?Poate ma incumet sa cumpar si eu,pana acum am gasit doar piersici si caise fara gust,dar cu un aspect grozav.:)Mi-ai facut pofta de un desert bun si rapid.:)Va pup cu drag.

  2. Asa deci, il stiai si l-ai tinut doar pentru tine! Nu l-ai impartasit cu buna si vechea ta prietena, ai putut sa-l savurezi fara sa te gandesti la ea? Nu, asta e prea mult pentru mine, Cami! Va fi o suparare cat un secol🙂 !
    Da, draga mea piersici tare aromate am papat noi anul asta!!!
    E un desert perfect dupa mine, absolut perfect!!!
    Te pupam si noi! Adica doar Teiut, caci eu sunt neagra de suparare🙂 !

Lasă un răspuns

