Acasă » Pentru uriasi » Aluaturi sărate » Plăcintă cu lobodă

Plăcintă cu lobodă

Dragii mei, vă era un dor nebun  de o minunăţie de aluat sărat?  Iacătă-l tocmai dibuit, altul decât cele aflate deja si,  înnebunitor de gustos!!!

Si cu ce oare să-l ostoiască mămuca, dacă nu cu nişte lobodă fragedă si parfumată, încă o frunză verde, curată de la domnul Has!!

Avem nevoie:

pentru aluat:

  • 500 gr făină
  • 250 ml lapte călduţ
  • 1 cub de drojdie (eu am folosit un pliculeţ de drojdie uscată)
  • 50 gr unt
  • sare

pentru umplutură:

  • lobodă după gust (eu am pus aprox jumătate de kg)
  • o ceapă
  • telemea de oaie cam 100 de gr
  • 2 linguri de smântână
  • 1 lingură unt
  • sare, piper

pentru uns:

  • 1 gălbenuş
  • 2 linguri lapte

Punem făina, drojdia,  untul, laptele si puţină sare într-un vas si frământăm cu mixerul ( sau cu mâna în cazul meu ) cam 5 minute. Nu vă speriaţi,  eu am frământat doar vreo 3 si tot a ieşit fantastic! Acoperim si lăsăm până îşi dublează volumul. E un aluat incredibil de gustos pe care îl puteţi pregăti cu orice  legume doriţi. (Eu l-am umplut si cu o combinaţie de dovlecel, morcov, gulie (toate date pe răzătoarea mare ) si spanac. Plus 2 oua întregi în loc de telemeaua de oaie. A fost foarte hrănitoare si gustoasă chiar si rece  ca pacheţel în excursie.)

Intre timp pregătim loboda. O spălăm bine , o opărim vreo 5-7 minute, o tocăm mititel si o mai înmuiem niţel împreună cu ceapa mărunţită,   în untişor sau ulei de măsline, ce preferaţi. Atenţie!  adăugăm si un strop de apă, să nu se prăjească ceapa.  Când s-au îmblânzit binişor adăugam sare, piper,  telemeaua sfărâmata,  smântâna si oprim focul.  O lăsăm să se răcorească !

Împărţim aluatul în două,  întindem o foaie, o aşezăm în tavă (o tavă de tartă în cazul meu) răsturnăm loboda si acoperim cu cea de-a doua plăpumioară.

Mi-a mai rămas un boţ de aluat si am decupat un Teiuţ zburdând pe un câmp cu flori🙂 ! Am fost încântaţi de peisaj!

Apoi am pensulit suprafaţa cu amestecul de gălbenuş si lapte.

Am copt plăcinta în cuptorul preîncălzit la foc mediu pâna s-a aurit pajiştea (vreo 30 de minute).

Si o bucată zdravănă pentru voi!

Poftăăăă!

P.S.
Lobodă am si congelat , aşa crudă, doar spălată, uscata si aşezată în punguţe.

Lasă un răspuns

