Acasă » Mici secrete de mămică » Ce-am mai păpat noi în vremea stomatitei

Ce-am mai păpat noi în vremea stomatitei

Săptămâna trecută (la doar 9 zile după ce ne-a trecut viroza😦 ) ne-am pricopsit si cu o frumuseţe de stomatită,  cu febră 40, o stare de agitaţie teribilă si,  normal,  lipsa poftei de mâncare. Două zile Teiuţ nu a putut mânca aproape nimic, lua doar aşa câte o guriţă de vrăbiuţă din vreun gris, pireu, supică si câteva  stafide, curmale, merişor. Fructe,  nici pomeneală vreo 4 zile, căci îl necăjeau  bubiţele nevoie mare.  Cu laptele a fost cel mai bun prieten în acest răstimp, plângea după el mai ceva decât atunci când era bebeluş !

Eu,  mă tot întrebam stresată  de unde-si ia puiuţul meu puterea de a se lupta cu boala, dacă nu papă mai nimic… Cu ce să mai înlocuiesc laptele ? Ce să-i mai dau în locul grisului?  Cum să-i mai diversific puţin meniul?

Si atunci i-am mai pregătit :  lapte de migdale în loc de laptele de vacă după reţeta de aici, milkshake cu banana si lapte de migdale, prăjitură cu fructe uscate, mei cu miere si lapte si altele.

Am să vă împărtăşesc prima dată reţeta cu mei, deoarece nu am mai postat vreun preparat care să conţină această cereală minunată, pe care, eu, din păcate am descoperit-o doar acum câteva luni si de atunci i-o ofer lui Mati cam de două ori pe săptămână, fie cu legume si cărniţă, fie ca budincă dulcişoară. Mai multe despre proprietăţile remarcabile ale acestei cereale găsiţi aici si aici.

Aşadar am fiert meiul în lapte (fierbe în aprox 20 de minute). Apoi l-am scurs bine si l-am pasat cu blenderul. După ce s-a răcit puţin, am adăugat o lingură de miere si puţin câte puţin laptele rămas după strecurare,  până am obţinut consistenţa dorită.

Am presărat deasupra puţină scorţişoară.

Iată ce miere am folosit:  pentru varianta deschisă la culoare,  miere de rapită, cremoasă, aromată, delicioasă si pentru cea creolă,  miere cu  făină de roşcove, mai bună ca orice cremă de ciocolată🙂 . Ambele variante le cumpăr de aici.

Castronelul alb, culmea,  ne-a îmbiat mai mult, căci l-am topit instant, din cel ciocolatiu doar ciugulind , aşa ca un piţigoi🙂 !

In rest,  ceai de salvie, câte o linguriţă de miere cu propolis (amândouă dezinfectante si cicatrizante ) si muuuultă răbdare! Bubiţele sunt tare dureroase în primele 2 zile, apoi încep încet să treacă si puiuţul îşi recapătă pofta de viaţă si de … papa🙂 !

Sper să găsiţi sprijin în aceste rânduri si dacă aţi trecut si voi prin această experienţă întristătoare să ne împărtăşiţi ideile voastre la comentarii!

Sănătate si voie bună!

4 gânduri despre „Ce-am mai păpat noi în vremea stomatitei

  1. Buna Lavinia,
    In primul rand febra f mare (40) si nici un alt simptom, adica nas curgator, infundat etc. Apoi respingea mancarea, chiar si cea preferata de el. A doua zi cand am mers la doctor nu i s-a putut pune diagnosticul de stomatita, deoarece bubitele din gura apar dupa mai mult de 24 de ora de la declansarea febrei (cel putin la el asa a fost). Bubitele au fost groaznic de dureroase in prima zi cand au aparut, dar apoi incet -incet suferinta s-a mai alinat.
    Sper sa nu fie cazul la voi, e tare urata si chinuitoare…
    Daca mai alte nelamuriri te astept cu drag.
    Multa sanatate puiutului si o zi luminoasa🙂 !

    • Iulia, scuze ca nu ti-am raspuns mai repede, dar am avut multe pe cap🙂 ! Eu nu am hidratat meiul, nu stiu sa se procedeze astfel in cazul lui. Dar daca tu ai citit pe undeva ca e mai ok, scrie-mi si mie .
      O seara faina🙂 !

Lasă un răspuns

