Acasă » Pentru uriasi » Aperitive » Chifteluţe de pâine

Chifteluţe de pâine

Nu am jinduit niciodată la chiftele ( adică la chifteaua clasică din carne tocată),  nu le-am regăsit prea des în meniul copilăriei mele, mama pregătea mai degrabă minunăţii de sarmale,  ciorbă acrişoară de perişoare, câte o musaca straşnic condimentată…  Chifteluţele de legume, însă  îmi fac mereu cu ochiul, mai ales că am descoperit că le pot coace si în cuptor si sunt la fel de apetisante (secretul e să le stropim cu puţin ulei de măsline) !

Dar azi,  vreau să vă ademenesc cu nişte pârjoale mai aparte, din pâinică, simple, rapide, cu aromă intensă de usturoi si verdeaţă si  care se potrivesc perfect doar alături de o salată, fie ea verde sau roşie🙂 !

Ingrediente:

  • 350 gr pâine uscata albă si integrală (eu am folosit pâine mai veche de trei zile, nu uscată)
  • 100 gr emmental/caşcaval/parmezan
  • 1 ceapă verde medie
  • 2 ouă mijlocii
  • lapte
  • sare
  • piper
  • mărar/cimbru/pătrunjel (am folosit cimbru proaspăt)
  • usturoi verde
  • făina
  • ulei pt prajit

Inmuiem pâinica în lapte, aşa cam o ceşcuţă. Radem caşcavalul , tocăm ceapa, usturoiul si verdeaţa (cimbrul în cazul meu )mărunt, mărunt la blender.  Adăugăm sarea, piperul, ouăle si pâinea scursă bine (o stoarcem pur si simplu cu mâna). Omogenizăm bine, bine si lăsăm compoziţia cam jumătate de oră la frigider să se cuprindă strâns toate aromele, după care formăm chifteluţe mici, le dăm prin făină si… Stop! :)  Adică,  ne gândim cum să împăcăm si uriasul si piticotul,  si atunci o parte din chiftele le prăjim în ulei iar cealalta o coacem în cuptor pe hârtie de copt, stropita cu puţin ulei de măsline. Aceasta a fost operaţiunea când le-am gătit prima dată, căci în următoarele rânduri le-am copt pe toate în cuptor, într-atât au fost de delicioase.

Iată-le pe cele prăjite în ulei, uscându-se pe serveţele:

Si  pe cele bronzate în cuptor ( pe care le coacem aprox 30 de minute si la jumătatea timpului le întoarcem si pe cealaltă parte) :

Le-am hăpăit alături de o salată verde cu ridichi si ceapa. Au fost tare pe gustul nostru, căci le-am tot pregătit o bună bucată de timp.

Chiar si a doua zi au fost la fel de gustoase!

Să fiţi sănătoşi si râzăcioşi🙂 !

Inspiraţie: Laura Adamache

2 gânduri despre „Chifteluţe de pâine

Lasă un răspuns

