Acasă » Pentru uriasi » Salată de năut

Salată de năut

Mmmmm! Năutul, ce bunătate mult prea puţin savurată! Si noi îl regăsim pe masă de puţin timp, l-am mai gustat prin restaurante cu specific, sau la conservă, dar de când Mati îl papă cu aşa bucurie, l-am descoperit cu adevărat!

Bogat în proteine, magneziu, calciu, fier si alte săruri minerale, năutul e mult mai gustos decât soia si poate fi preparat în multe feluri pastă, mâncărică, salată, chiftele.

Pentru Teiuţ îl pregătesc mai ales sub formă de mâncărică alături de ceapă, morcov, telină si un strop de usturoi.

Iată însă salata!

Avem nevoie de:

  • o cană de năut lăsat la înmuiat peste noapte
  • 2 cepe verzi
  • 1 usturoi verde
  • telemea de oaie
  • câteva roşii (cherry am folosit eu)
  • 1-2 linguri ulei de masline
  • sare
  • piper
  • 1 lingură sos de soia

Năutul înmuiat îl fierbem 45-50 de minute la foc mediu, grijă să nu se sfărâme. Ceapa si usturoiul le tocăm mărunt,mărunt (eu  am folosit vasul de la blender). Cât fierbe năutul facem dressingul:  punem  într-un castron sosul de soia, uleiul de măsline, apoi usturoiul, ceapa si restul ingredientelor. Când năutul este fiert îl strecurăm , îl lăsăm să se răcească si îl amestecăm cu dressingul.

Eu am făcut următoarea jonglerie: că să-i dau si lui Mati să pape i-am pus într-un castronel separat câte puţin din toate ingredientele în afară de sos de soia, pe care l-am înlocuit cu suc de lămâie. Nu l-am mai putut opri 🙂 , cerea întruna bobiţe, bobiţe.

Iar noi l-am ronţăit la cina alături de o felie de pâine cu seminţe !

De aici în colo aveţi două variante: ori vă veţi răsfăţa papilele cel puţin o dată pe săptămână cu aceste bobiţe 🙂 , ori va rămâne doar un aliment fad, lăsat uitării 😦 !

Eu pariez totuşi pe prima variantă 🙂 !

Poftă!

Lasă un comentariu