Acasă » Ce mai citesc » Eu si Godon (partea a II-a)

Eu si Godon (partea a II-a)

Hristos a Înviat, dragii mei!

Sper că aceste zile de odihnă si sărbătoare au fost balsam pentru inimile voastre si că lumina Invierii v-a inundat casa si sufletele!

Eu am revenit la al meu Gordon :)  de care mi-a fost tare dor si am ales azi să vă împărtăşesc câteva idei dintr-un capitol, idei care mie mi se par fundamentale pentru   dezvoltarea armonioasă a puiuţilor nostri…  si nu numai…

Puterea limbajului acceptării

1. Acceptarea celuilalt, aşa cum este el, reprezintă un factor important în crearea unei relaţii prin care celălalt poate să crească, să se dezvolte, să facă schimbări constructive, să înveţe să-şi rezolve problemele, să tindă spre o viaţă sănătoasă din punct de vedere psihologic, să devină mai creativ si să-şi atingă adevăratul potenţial.

2.(…)  Majoritatea oamenilor au fost crescuţi crezând că dacă accepţi un copil aşa cum este el, acesta va rămâne la fel; că cel mai bun mod de a ajuta copilul să devină mai bun în viitor este să îi spui ce nu accepţi la el acum. Pământul pe care majoritatea părinţilor îl creează pentru creşterea copiilor lor este plin de evaluare, judecată, critică si morala-  mesaje ce transmit intoleranţa faţă de copil, aşa cum este el.

3.Când părinţii învăţă cum să arate prin cuvintele lor un sentiment intern de acceptare faţă de un copil, se află în posesia unui lucru ce poate produce efecte surprinzătoare. Ei pot influenţa copilul să înveţe să se accepte si să se placă pe sine, să-şi dea seama de propria valoare. … pot accelera îndepărtarea lui dinspre dependenţă spre independenţă. Ei îl pot ajuta să înveţe să-şi rezolve singur problemele si pot să îi dea puterea de a se ocupa constructiv de obişnuitele dezamăgiri si dureri ale copilăriei si adolescenţei.

Concluzie

Din toate efectele acceptării niciunul nu este atât de important ca sentimentul pe care îl trăieşte copilul atunci când este iubit. Căci a-l accepta pe celălalt „aşa cum este” reprezintă cu adevărat un act de afecţiune; a te simţi acceptat înseamnă a te simţi iubit. Iar în psihologie, de abia am început să realizăm puterea incredibilă a faptului de a te simţi iubit : aceasta poate promova dezvoltarea minţii si a trupului, si este probabil cea mai eficientă forţă terapeutică pe care o cunoaştem pentru a repara atât daunele psihice cât si pe cele fizice.

                        ( Dr. Thomas Gordon, Manualul părinţilor eficace)

Să avem cu toţii răbdare si mult tact!!

Lasă un răspuns

