Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Un fel de Cafeline…

Un fel de Cafeline…

Cafelinele originale le găsiţi aici, pe blogul Cristelei! Conţin un pic mai multe ingrediente si în cantităţi mai mari. Eu am preparat o porţie mai mică pentru început. Ne-au încântat, aşa că data viitoare voi modela multe, multe rotocoale neastâmpărate :)! Sunt o sursă nemaipomenită de calciu, fier, proteine si vitamine, de unde le vine si numele🙂 !

Aşadar aveţi nevoie de:

  • o mână de migdale înmuiate peste noapte si decojite (pot fi înlocuite cu nuci)
  • 3 linguri de fulgi de ovăz
  • o lingură de susan
  • o mână de fructe uscate hidratate câteva minute pentru a le putea măcina mai uşor ( eu am avut coacăze si goji, dar puteţi folosi si stafide sau caise)
  • o lingură de miere
  • o linguriţă carob
  • puţin suc de fructe (eu am folosit suc de portocale)

Fulgii de ovăz si susanul le puteţi râşni până se fac făină, sau dacă aveţi un blender puternic puteţi face ca mine. Eu am pus migdalele, fulgii , susanul si fructele uscate într-un vas mai înalt si le-am zdrobit cu blenderul până s-au făcut pastă.

Apoi am adăugat mierea, carobul si atât suc de fructe cât să se încorporeze bine toate ingredientele. Compoziţa ar trebui să fie de consistenţa plastilinei,dar mie nu mi-a ieşit, se poate să fi pus prea mult suc😦 ! Le modelăm în palmă sub formă de bombonele si le lăsăm să-şi tragă sufletul, aşa vreo 2 ore la frigider. Cu Mati nu a ţinut însă partea aceasta, aşa că el a mâncat o porţie cu linguriţa🙂 !

Iată-le si si după răgazul la rece!

Le puteţi păstra într-o cutiuţa la frigider până a doua zi. Din cantităţile mele Teiuţ a avut doua gustări, adică o gustare si o completare de mic dejun, a doua zi.

Autoarea lor le numeşte un veritabil preparat – ” medicament”, dar si gustul este o nebunie!!!

Mulţumim, Cristela!

Un sfârşit de săptămână în pace si veselie!

Lasă un răspuns

