Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Biscuiţi » Biscuiţi ciufuliţi cu făină de orez

Biscuiţi ciufuliţi cu făină de orez

V-am obişnuit deja cu tot felul de invenţii si combinaţii interesante, aşa că aceşti biscuiţi fragezi si jucăuşi din făină de orez nu vă vor surprinde🙂 . Mă atrage nespus gama variată de făinuiri pe care o avem acum la dispoziţie si mi-am propus să le tot încerc, mai ales că sunt si hrănitoare si foarte sănătoase pentru piticoţi. De data aceasta m-am oprit asupra făinii de orez( tot de la firma Solaris ca si cea de mei) si sunt de-a dreptul încântată de rezultat… si Mati, bineînţeles! In plus făina de orez nu conţine gluten aşa că se pot bucura de aceşti biscuiti si cei care nu-l tolerează! 

Avem nevoie de:

  • 100 gr unt la temperatura camerei
  • 2 linguri fulgi de ovăz
  • 8 linguri cu vârf făină de orez
  • 1 lingură zahăr brun ( da, aţi citit bine, doar atât, căci i-am îndulcit minunat cu… curmale)
  • o mână de curmale fără sâmburi tocate mărunt (eu le-am tocat la blender si au ieşit ca o pastă si mi-a fost cam greu să le mânuiesc apoi, data viitoare le voi toca mărunt cu cuţitul)
  • un ou
  • o lingură zeamă de lămâie

Si apoi, simplu de tot! Mixăm untul cu zahărul vreo 2-3 minute, adăugăm apoi oul si mai mixăm 2 minute. Turnăm fulgii de ovăz, făina de orez, puţin câte puţin, zeama de lămâie si curmalele. Omogenizăm bine!

Aşezăm hârtie de copt într-o tavă iar apoi luăm cu lingura aluat si îl ciufulim cum ne place. Coacem în cuptorul preîncălzit la foc mediu pentru 10-12 minute.

Nu ne mai rămâne decât să gustăm nişte biscuiţi aromaţi, care se topesc în gură. Iată si fotografiile:

Cred că e o idee nemaipomenita să îndulceşti biscuţii cu fructe uscate, o să mai încerc si cu merişoare sau stafide. Îi puteţi păstra într-un borcan de sticlă sau într-o cutiuţă mai mult de o săptămână, dar vă asigur că nu vor rezista, căci sunt tare gustosi🙂 !

Poftă bună, dragi pitici!

8 gânduri despre „Biscuiţi ciufuliţi cu făină de orez

  1. Buna ziua. V-am descoperit de putin timp si-mi place mult ceea ce faceti dvs aici.Chiar eram in cautare de ceva rontaieli sanatoase pt piticul nostru de 1 an si 4 luni dar si pt noi cei mari si m-am bucurat nespus ca am gasit fix ce vroiam.Am facut acesti biscuitei in seara asta doar ca eu am pus cateva prune deshidratate si jumatate de banana zdrobita,gustul a fost extraordinar ,maine ii fac in cantitate dubla.Spune-mi te rog asa sunt ei in interior mai umezi sau sunt de la banana asa? Initial am crezut ca nu i-am copt suficient dar am zis mai bine sa va intreb pe dvs.
    Multumesc si sanatate lui Matei.Nicoleta

    • Nicoleta, ma bucur tare ca acesti biscuiti deosebiti au fost pe gustul vostru si iti multumesc ca ai gasit ragaz sa-mi impartasesti impresiile. Nu imi amintesc sa fi fost mai umezi in interior si e foarte probabil sa fie de la banana.
      Cu mult drag, numai bine tuturor si inca o data Multumesc!

  2. Inainte de a ma apuca de inventii am zis sa dau un search…bine am facut. Biscuitii tai sunt pe gustul meu, sau mai degraba pt pretentiile mele:)) Imi place ca nu ai folosit zahar la greu cum vad in alte retete…O sa adaptez si eu ceva azi pt fie-mea.:) Craciun Fericit!

  3. Tare bine imi pare ca am fost pe gustul vostru rafinat🙂 ! Da, daca o sa mai cotrobai pe la mine o sa observi ca zaharul nu se revarsa prin retete🙂 !
    Craciun fericit si numai bine!

  4. Am facut biscuitii si am folosit si untura pt ca nu aveam unt suficient. Au iesit extraordinari! Oare ies la fel de bine si cu faina de mei sau faina de ovaz? sau… doar cu galbenus ar iesi? (am si un baietel de 6 luni jumate si nu i-as da albus…) Oricum o sa-i mai fac in cantitate mai mare ca prea-s gustosi! Mersi!

  5. Delia, multumesc ca ai avut incredere sa incerci reteta si ma bucur ca biscuitii au fost pe placul vostru.
    Nu stiu cum e cu untura, caci eu nu folosesc pentru piticoti nu mi se pare potrivita.
    Sigur ies si cu faina de mei sau ovaz, dar grija la cea de mei sa o combini cu o alta pentru ca are un gust usor amarui .
    Doar cu galbenus eu zic ca n-o sa-ti iasa, adica vei obtine o chestie sfaramicioasa pe care poate o vei putea adauga in fructele baietelului, dar nu-i va putea tine in manuta sa-i rontaie🙂 !
    Multumesc mult si eu si spor in toate !

Lasă un răspuns

