Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Biscuiţi » Biscuiţii pe care îi pregătes cel mai des

Biscuiţii pe care îi pregătes cel mai des

Duminică am copt iarăşi biscuiţii casei! Îi pregătim cam o dată pe săptămână  şi ne plac atât de mult încât am devenit dependenţi🙂 !! Si pe deasupra se si fac atât de uşor, eu m-am cronometrat si cu tot cu copt durează mai puţin de jumătate de oră!

Avem nevoie de:

  • 100 gr unt la temperatura camerei
  • 3 linguri zahăr brun, sau 4 dacă vă plac mai dulci
  • 6  linguri cu vârf făină integrală
  • 2 linguri fulgi de ovăz
  • 2 linguri făină de mei ( meiul le dă o savoare incredibilă, uşor dulceagă si în plus conţine magneziu, fier, vit A, e revitalizant si echilibrant nervos)
  • 1 ou
  • scorţişoara
  • 1/2 linguriţă pudră de roşcove (aici puteţi să vă jucaţi în voie adică puteţi adăuga diverse arome, stafide, goji)

Cantităţi pentru 20 de bisciti grăsuţi.

Iată ce făină folosesc:

Mixăm bine untul cu zahărul,  3-4 minute, adăugăm oul si mai mixăm un minut. Apoi punem pe rând făinurile si amestecam cu o lingură mai mare sau o spatulă.Tapetăm o tavă mare cu hârtie de copt , luăm cu lingura câte puţin aluat si îl asezăm frumos Eu  i-am coafat puţin de data asta (adică le-am aşezat puţin moţul cu o furculiţă), nu am fost în dispoziţie de ciufuleală🙂 .

Drăguţii de ei vor petrece apoi vreo 10-12 minute în cuptorul preîncălzit, la foc mediu.Iată-i si puţin fardaţi cu scorţişoară, dacă tot i-am coafat, măcar să fie servicile de înfrumuseţare complete🙂 !Foarte hrănitori, gustoşi, sănătoşi, simplu si rapid de preparat! Si apoi nimic nu se compară cu bunătăţile ieşite din mânuţele  voastre neobosite!

Teiuţul meu se plimbă mereu pe lângă cuptor si repetă coace mama tiţi, iar apoi abia îl conving să aştepte să se răcorească puţin! Iată-l :Să creşteţi voinici si sănătoşi!

6 gânduri despre „Biscuiţii pe care îi pregătes cel mai des

  1. Buna!
    Am incercat sa fac si eu biscuitii… aproape cu aceeasi reteta… mai putin faina integrala si fulgii de ovaz… am folosit faina de mei si de orez.. iar din ou doar galbenusul (pentru ca ii fac pentru micutele mele de nici 8 luni)🙂 Mi-au iesit foarte sfaramiciosi si fainosi si nu se tin legati deloc…Oare ce am gresit? ce mai pot adauga sa aiba consistenta de biscuiti?

  2. Buna, Corina! Au iesit sfaramiciosi din cauza fainei de orez si cred ca din cauza absentei albusului😦 ! Incearca sa faci varianta de biscuiti fara ou de pe site-ul meu si daca ti se par prea tari, zdrobeste-i la blender, masina de cafea, si adauga-i in fructe! Eu asa am facut cand Teiut era mai mic!
    Sper sa te fi ajutat macar putin🙂 !
    Numai bine !

  3. Multumesc de raspuns Ioana!
    Motivul pentru care am facut cu faina de orez a fost ca sa evit glutenul din faina de grau… asa mi-a recomandat doctorita, fara gluten, si de aceea am combinat orez cu mei…. Dar oricum, i-am folosit asa sfaramati in fructe, insa as vrea sa am si o varianta de biscuite cu forma cand ii vor putea tine in mana. Dar curand depasim si noi 8 luni si vom putea folosi si faina cu gluten🙂

  4. Da, faina de grau si albusul care e alergenic! Mai greu fara nici unul din aceste ingrediente😦 !
    Mai gasesti insa in cartea. Copilul vegetarian de Elene Pridie variante de retete de biscuiti fara ou si fara faina de grau ! Daca nu o ai, pot sa ti-o trimit in format digital.

  5. Cred ca sunt de departe cei mai buni biscuiti pe care i-am facut piticului. Se topesc in gura, iar gustul e f echilibrat. Felicitari!

Lasă un răspuns

