Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Chifteluţe de linte

Chifteluţe de linte

Despre linte v-am mai povestit atunci când v-am îmbiat cu supica -cremă! E pe gustul tuturor mari şi mici! Si aceste chifteluţe aromate le-am pregătit pentru amândoi băieţii mei, doar că cel mare a mai adăugat peste ele niste sos iute-iute, preparat de el, pe care l-a si numit tare sugestiv otrava fântânilor🙂 ! Da, vă imaginaţi cam cât de picant poate fi!!

Aşadar avem nevoie de:

  • o cană de linte pusă la înmuiat peste noapte
  • o ceapă medie tocată mărunt (eu am folosit blenderul)
  • 4-5 căţei de usturoi pisaţi
  • 1/2 linguriţă boia dulce
  • puţin cimbru sau oregano, ce preferaţi
  • sare
  • 1 linguriţă ulei de măsline
  • 3 linguri pesmet
  • (dacă nu doriţi o varianta de post, adăugaţi si un ou in compozitie .)

Eu am obţinut 12 chiftele măricele.

Spălăm bine lintea si o punem la fiert cam 30 de minute. O scurgem si o pasam cu ajutorul blenderului stik.Adăugăm toate celelalte ingrediente, ceapa si usturoiul tocate fin-fin, uleiul, boiaua, oregano( în cazul meu), sarea si pesmetul si omogenizăm bine (cu mâna).Modelăm chifteluţele aşa mai plate, nu bombate, pentru că le vom coace în cuptor si va trebui să le întoarcem de pe o parte pe cealaltă. Le asezăm în tavă pe hârtie de copt. Le mai stropim cu putin ulei de masline.Le introducem în cuptorul preîncălzit la foc mediu. După 15 minute le întoarcem pe partea cealaltă , mai picuram putin ulei si le mai lăsăm încă un sfert de oră. Hrănitoare, sănătoase, căci nu sunt prăjite în ulei si delicioaaaase!!

Matei le-a păpat cu cartofiori la aburi si sos de roşii (vă recomand sosul de rosii bio din Real), iar mami si tati tot cu cartofi si sos doar că puţin mai condimentat🙂 !

Uite-aşa am reuşit să fericesc pe toată lumea, să economisesc timp si energie si să şedem toţi trei la masă fără ca Mati să mai râvnească la ce-i în farfuria lui tata🙂 ! Creştem, creştem!

Poftăăăăă!

PS.  Si aceasta mâncărică o puteţi pregăti în Post!

Lasă un răspuns

