Acasă » Pentru uriasi » Un fel de tocăniţă de ciuperci…

Un fel de tocăniţă de ciuperci…

Mi-era poftă de-o mâncărică uşoara si usturoiată🙂 , după atâtea bunătăţi preparate de draga mea, mamă  , aşa că am  gătit un fel de tocăniţă de ciuperci, fără smântână, doar cu mult ardei, usturoi si bulion de casă.

Avem nevoie de:

  • 500 gr ciuperci champignon
  • 1 ceapă măricică
  • vreo 4 căţei de usturoi
  • 1 ardei (eu am mai avut la congelator)
  • pătrunjel verde
  • 2-3 linguri bulion
  • sare, piper

Tăiem ceapa cubuleţe, o punem în cratiţă( eu am folosit wok-ul), turnăm peste vreo 2 linguri de ulei si un strop de apă si o rumenim puţin la foc mic. Eu procedez aşa la orice mâncărică sau ciorbă, nu prăjesc niciodată ceapa direct în ulei!   Adăugăm sare. Tăiem ciupercuţele cuburi mai mari si le punem la călit peste ceapa. Le lăsăm să fiarbă acoperit în sucul propriu vreo 10 minute. Adăugăm si ardeiul tăiat cubuleţe.

Când ciupercile sunt fierte adăgăm bulionul (dacă aveti bulion de casă mai lichid puteţi pune vreo 200 de ml, dacă nu doar 2-3 linguri pe care le diluaţi cu puţină apă). Apoi punem imediat usturoiul tocat mărunt si piper după gust( vara putem folosi usturoi si ceapă verde).

Mai lăsăm să fiarbă acoperit cam 10 minute. La sfârşit presărăm pătrunjel sau mărar verde, după preferinţe.

E o mâncărică tare gustoasă si o alternativă mai sprintenă :)  la ciulamaua de ciuperci! O puteţi pregăti si acum în postul Paştelui.

Sănătate si voie bună!

Lasă un răspuns

