Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Papanaşi cu iaurt

Papanaşi cu iaurt

De mult vroiam să vă împărtăşesc această reţetă minunată, pe care mi-a destăinuit-o buna  mea prietenă, Emi. Nu ştiu exact din ce surse  a dobândit-o ea , dar ştiu sigur că ne-a fericit pe toţi de la cel mai mic la cel mai mare🙂 . Se pregăteşte extrem de simplu, e evident sănătoasă pentru puiuţi si dacă  o si tăvălim printr-o mare de pesmet cu nuci, zahăr si scorţisoară e de-a dreptul irezistibilă🙂 !

Avem nevoie de :

  • două iaurturi de 200 de gr
  • două ouă
  • 4 linguri zahăr brun( eu am pus doar trei, căci am mai adăugat si în pesmet)
  • 4 linguri gris (la mine au intrat 5, depinde de gris)
  • o linguriţă de unt
  • un praf de sare
  • nucă măcinată
  • scorţişoară
  • opţional coajă de lămâie

Batem puţin ouăle cu zahărul, adăugăm iaurtul, grisul si sarea si fierbem la foc mic până se îngroaşă grisul.Adăugăm untul, luăm vasul de pe foc si cu lingura formăm boţuri pe care le aşezăm pe farfuriuţă . Presărăm deasupra nucă măcinată si scorţisoară.

Aceasta e varianta pentru piticoţi!

Pentru uriaşi :)  mai pregătim un pic de pesmet, adică îl rumenim puţin în unt, adăugăm nucă măcinată, scorţişoară si zahăr. Rostogolim papanaşii prin aceasta bunătate si îi servim simpli sau cu smântână dulce.

Nu m-am putut abţine să nu aşez alături minunăţia de lingură din lemn de catalpa sculptată cu migală si pasiune de Cătă!

Tare buni drăgălaşii, au un gust uşor acrişor de la iaurt, iar combinaţia de nucă si scorţişoară le desăvârşeşte aroma!

Să vă bucuraţi de ei alături de cei dragi!

Lasă un răspuns

