Acasă » Pentru uriasi » Aluaturi sărate » Răsfăţ cu brânză

Răsfăţ cu brânză

Sâmbătă, la prânz am iesit în oraş si mi-am zis în sinea mea că o să mă răsfăţ şi n-o să gătesc nimic toată ziua. Da, de unde🙂 ! Credeţi că mânuţele mele zvăpăiate au rezistat?   Până pe la ora 16 când am deschis pagina de aluaturi a Laurei si am zărit aceste triunghiuleţe pensulate cu bulion si susan… Si normal că m-am pus pe treabă imediat🙂 ! Si într-adevăr m-am răsfăţat din plin cu aşa bunătăţi :)!

Avem nevoie de:

  • 500 gr făină
  • 25 gr drojdie proaspătă
  • 275 gr apă călduţă
  • 4 linguri ulei de măsline
  • 1 linguriţă zahăr
  • 1 linguriţă sare
  • brânză sau caşcaval pentru umplut (vă sfătuiesc să folosiţi o brânză tare pentru a se topi bine în interior, eu am avut o telemea de oi mai moale si gumată si nu s-a topit cum aş fi vrut)
  • suc de roşii (eu am avut bulion de casă)
  • susan

Puteţi face si doar din jumătate de cantitate.

Intr-un vas punem făina, facem o gropiţă în centru si adăugăm drojdia dizolvată în apa călduţă si amestecată cu zahărul si uleiul. Frământăm bine iar spre sfârşit adăugăm sarea. Presărăm puţină făină deasupra, acoperim vasul cu un prosop de bucătărie si îl punem într-un loc călduţ o oră( eu îl pun pe un scăunel lângă calorifer).

Apoi punem pe o planşetă sau pe masă făină din belşug si întindem o foaie groasă de aprox 0,5 cm grosime pe care o tăiem în pătrate de aprox 6 cm. Punem în centrul fiecărui pătrăţel brânza rasă sau caşcaval.

Impăturim pătratele în formă de triunghi, presând bine marginile să nu se desfacă. Pictăm cu bulion aromat si împrăştiem la fel de artistic susan🙂 . Le aşezăm în tava tapetată cu hârtie de copt , dăm drumul la cuptor la 200 de gr si până se încinge bine le mai lăsăm să crească puţin (vreo 10 minute).

Le introducem pentru 15-20 de minute în cuptor. Si apoi le admirăăăm:

Si aranjate pe farfuriuţa mea preferată din ceramică de Maramureş🙂 !

Bulionul le dă o aromă incredibilă ! Cătă i-a mâncat cu ardei iute si au fost nebunie!!!

Poftiţi si voi la o porţie!

Lasă un răspuns

