Acasă » Matei » Sst! Mergem la culcare!

Sst! Mergem la culcare!

Mâncăm, ne jucăm, ne plimbăm, facem băiţă si…bineînţeles dormim. Fără nuanţe, doar în alb si negru, cam asta ar fi acum viaţa noastră. Somnul, în cea mai mare parte a timpului ne este prieten, îl primim fără împotrivire în pătuţ, dar până să ajungem pe tărâmul lui e cale lungă, presărată cu multe şoapte, cântecele şi poveşti! Mai întâi de toate, depănăm rezumatul zilei care a trecut🙂 , pe unde am umblat, cu cine ne-am întâlnit, ce-am descoperit mai deosebit, etc. In mijlocul şopotelilor, Matei îmi cere un cântecel sau o povestioară: ” melcul”, „capra”. Si eu ştiu că e timpul pentru Melc, melc codobelc sau pentru Capra cu trei iezi, varianta cosmetizată de mama. De cele mai multe ori sunt acompaniată , căci Mati ştie frânturi de cântecele, dar cel mai adesea sunt întreruptă de un categoric, Mergem, tata!. Si atunci trebuie să pun la bătaie tot talentul meu artistic si toată puterea de convingere pentru a-l face să uite de tata si a-l readuce pe drumul somnicului. Câteodată reuşesc, câteodată nu, şi atunci ne strecurăm tiptil în camera unde tata mai lucrează încă si îl ţinem de poveşti câteva minute, verificând atent dacă înţelege toate noile cuvinte din vocabularul nostru🙂 . Si iar, cu alte invenţii fabuloase ne întoarcem în pătuţ, mai susurăm un cântecel, si gata! Adică, mama se preface că a adormit iar Matei, fie se cuibăreşte în colţul opus al patului, lângă perete si mai murmură ceva în taină , fie se ghemuieşte lângă mine, mă mai cheamă de câteva ori cu glas domol, Mama si, după ce îşi primeşte răspunsul de alint, se cufundă adânc în lumea viselor:  Fie-ţi îngerii aproape/ Somnul dulce!

La voi cum e cu somnicul🙂 ?

Somn lin,dragi puiuţi si vise plăcute!

2 gânduri despre „Sst! Mergem la culcare!

Lasă un răspuns

