Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Tartă alpină cu mere

Tartă alpină cu mere

Duminică am avut musafiri mici şi mari. Pe lîngă nelipsiţii biscuiţi cu brânză Cheddar care îşi fac apariţia în fiecare week-end am pregătit şi aceasta tartă cu un gust la înălţime🙂 .  Singurul lucru pe care l-aş face altfel data viitoare ar fi să pun mai multe mere, respectiv să acopăr întreaga suprafaţă a tartei cu mere.

Avem nevoie de:

  • 220 gr făină
  • 100 gr zahăr tos
  • 125 gr unt
  • 2 ouă
  • coajă de lămâie sau portocală( eu am pus de portocală)
  • 4 mere medii sau mai multe (cum vă place)
  • 1 plic praf de copt (eu am pus doar jumătate)
  • 6 linguri lapte
  • esenţă de rom sau vanilie
  • miere, scorţisoară

Prima dată topim untul si apoi îl lăsăm să se răcească puţin. Intre timp mixăm ouăle cu zahărul si un praf de sare până devin mai spumoase. Adăugăm untul, esenţele, coaja de portocală apoi treptat făina amestecată cu praful de copt şi laptele. Alatul va fi moale.

Turnăm aluatul într-o formă unsă si tapetată cu hârtie de copt (a mea avea diametrul 24) si nivelăm cu o spatulă de plastic.

Curăţăm merele, le tăiem în două, le scoatem sâmburii si le crestăm cu cuţitul în pătrăţele. Le aşezăm peste aluat, apăsând uşor şi presărăm puţin zahăr.

Introducem în cuptorul preîncălzit la 180 de gr si coacem 30-40 de minute. Din cauza căldurii merele se vor desface.

O ungem cât e caldă cu miere şi o pudrăm cu scorţişoară.Tare e aromată , înmiresmată şi pufoasă!!!!!! Merge de minune lângă o ceaşcă de cafea cu lapte şi nişte prieteni dragi🙂 !

Să fiti sănătoşi şi voioşi!

Inspiraţie: Laura Adamache

2 gânduri despre „Tartă alpină cu mere

Lasă un răspuns

