Acasă » Pentru uriasi » Aperitive » Plăcintă delicioasă

Plăcintă delicioasă

De când am zărit această bunătate pe blogul Laurei Adamache, mi-am zis că trebuie neapărat s-o încerc! Parea atât de simplă, rapidă si mai presus de toate seducătoare🙂 ! Si aşa si este, o nebunie pufoasă , îmbietoare si cu succes la orice public🙂 .

Avem nevoie de:

  • 310 gr făină
  • 200 gr lapte
  • 2 ouă
  • 80 de ml ulei ( de măsline am folosit eu)
  • 15 gr drojdie proaspătă
  • puţin gris
  • caşcaval
  • suncă/ crenvurşti/ salam/ mortadella etc

De fapt în ceea ce priveşte umplutura puteţi să vă jucaţi în voie cu aproape orice legume, ciuperci etc.

Incălzim puţin laptele. Punem făina într-un vas iar în centrul ei adăugăm laptele uşor călduţ în care am dizolvat drojdia, ouăle, uleiul si puţină sare. Amestecăm bine cu o lingură de lemn.

Tapetăm o formă cu ulei şi gris (eu am avut o cratiţă rotundă cu diametrul 24) si adăugăm jumătate din aluat. Aluatul e tare lipicios si vă va fi mai uşor dacă umeziţi lingura cu apă rece din când în când. Presărăm puţin gris iar apoi punem un strat de mordadella, unul de cascaval si iar unul de mortadella sau orice altceva doriţi voi.

Turnăm restul de aluat si la fel ne ajutăm de lingura umedă să-l întindem. Nu vă pierdeţi răbdarea veţi reusi! Presărăm deasupra puţin mac si o lăsăm să se odihnească 20-30 de minute. Eu am uitat de etapa aceasta, dar  a fost la fel de fragedă şi pufoasă. O introducem în cuptorul preîncălzit la 160 de gr sau la foc mediu. E gata în 25-30 de minute când se rumeneşte frumos.Ne-a plăcut tare mult tuturor, atât de mult încât am repetat-o si în ziua următoare, cu crenvurşti întregi si cu susan!!!

Vă recomand din tot sufletul să o încercaţi, la noi a devenit plăcinta casei :)!

Poftă bună si o săptămână cu spor în toate!

4 gânduri despre „Plăcintă delicioasă

  1. O pufosenie nebuna, intr-adevar! S-a halit cat ai zice .. placinta!🙂 Multumesc si pentru reteta asta, Ioana! Amu doar ce ne suflecam manecile pt briose.

Lasă un răspuns

