Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Chifle dolofane din făină integrală

Chifle dolofane din făină integrală

Zilele trecute am plămădit cu mare râvnă aceste pâinici! Si cum de mult nu v-am mai poftit la o bucăţică  pufoasă si îndelung parfumată , iacăt-o!

Avem nevoie de:

  • 1 kg de făină (eu am folosit 750 gr integrala, 250 albă)
  • 10 gr drojdie proaspătă
  •  sare după gust (eu am pus o linguriţă rasă)
  • 1 linguriţă zahăr brun sau miere
  • apă călduţă

Amestecăm drojdia cu sarea, zahărul si o jumătate de cană de apă . O lăsăm să zăbovească 15 minute, după care adăugăm făina si atâta apă cât să obţinem un aluat care să se desprindă de pe mâini. Frământăm bine , acoperim vasul cu un prosop si îl punem într-un loc călduţ o oră.  Frământăm din nou si împărţim aluatul in bucăţele din care modelam chiflele, rotunjoarele. Le aşezăm în tavă, le mai dăm pace vreo 15-20 de minute după care le introducem în cuptorul preîncălzit, la foc mediu. In aprox 40 de minute sunt gata. Le aşezăm pe o altă tavă , le acoperim cu un ştergar si le hăpăim abia după câteva ore.

Bineînţeles puteţi adăuga si seminţe, susan. Eu de data aceasta am vrut să le fac aşa simple. Ce urmează e strict interzis celor ce sunt la dietă :)  !!!!!!!!Si pentru că am mai avut niste cârnaţi făcuţi de tata, am îmbrăcat câteva bucăţele în aluat. Am uns cu puţin lapte si am presărat susan!

Alături de niste murături tot de la tata, au fost un adevărat desfrâu. Eu am gustat doar o bucăţică mică-mică, dieta bat-o vina🙂 !!! Dar Cată a fost cel mai fericit!!!!!!!!!!!!!!

Poftăăă!

Lasă un răspuns

