Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Doar un simplu chec cu afine…

Doar un simplu chec cu afine…

Mi s-a făcut un dor nebun de un  soare blând şi mângâietor, de o iarbă verde si grasă, de un aer tare si curat aşa cum numai pe meleagurile unde a crescut tata mai găseşti… Mi s-a făcut sete de apa rece şi izbăvitoare de la izvorul din luncă, de dealurile molcome si prietenoase , de muzica dulce , dar răscolitoare a Arieşului… Mi s-a făcut dor de un timp fără timp petrecut doar într-un anumit loc, în Apuseni! Si atunci mi-am suflecat cu râvnă mânecile, mi-am împletit părul spic, aşa cum numai în adolescenţă mai făceam si am alintat cu mult drag bunătatea de afine zemoase si dulcegi, culese astă vară pe acele meleaguri, într-un chec cu aromă de munte!!!

Vă invit să-l savuraţi lângă un pahar mare de lapte si să uitaţi pentru câteva clipe de toate grijile!

Avem nevoie de:

  • 200 gr făină
  • 110 gr unt
  • 150 gr zahăr brun (am folosit eu)
  • 200 gr iaurt
  • 1/2 plic praf de copt
  • 3 ouă
  • o cană afine (sau alte fructe de pădure mure, zmeura etc.) Eu am avut la congelator. Le-am lăsat la decongelat peste noapte în frigider.
  • 1 praf de sare
  • 1 plic zahăr vanilat

Într-un vas adânc mixam bine untul cu zahărul până devine spumă. Adăugăm apoi câte un ou si câte puţin iaurt si continuăm mixarea. Punem apoi făina, praful de copt si zahărul vanilat puţin câte puţin si amestecam bine. Adăugăm si praful de sare.Va rezulta o coca moale care va curge foarte graţios într-o tavă de chec , unsa si tapetată cu făină. Prima dată turnăm cam o pătrime din aluat, peste care presărăm afinele scurse bine, bine de zeamă.Turnăm restul de aluat si mai presărăm câteva afine, aşa pentru decor.Coacem bunătatea în cuptorul preîncălzit la 180 de gr până se rumeneşte asemeni unui obrăjor de fată sfioasă :)  sau pur si simplu facem testul cu scobitoarea. Apoi nu mai rămâne decăt să ne îmbătăm cu gustul său răvăşitor …

Si uite-aşa mi-am mai ostoit si eu dorurile şi mi-am mai fericit băieţii :)!

Vă doresc să aveţi o poftă nebună de tot ce-i frumos şi bun pe lumea asta!!!

Inspiraţie:  Sabina

4 gânduri despre „Doar un simplu chec cu afine…

  1. Cautam o reteta cu afine si am dat de drag de casa, venit din dorul tau:) Salutari din preajma Ariesului:)

Lasă un răspuns

