Acasă » Pentru uriasi » Sfeclă cu sos scorodolea

Sfeclă cu sos scorodolea

In fiecare an între Crăciun si Revelion, Cătă face un drum cu nea Pătru, tatăl prietenei mele dragi, până la Herepeia, un sătuc nespus de pitoresc de lângă Deva, unde au ei casa părintească, grădină, livadă, animale , liniste si aer curat…  Si nea Pătru ne încarcă cu bunătăţi eco🙂   cartofi, nuci, sfecla roşie si palincă.

Văzând eu sfeclele dolofane si parfumate, m-am tot socotit cum să le vin de hac…Salată, era prea simplu pentru aşa frumuseţi, supică, la fel şi atunci mi-am adus aminte de cartea de bucate primită în dar de la drăguţa de Alina, am scotocit si am găsit formula ideală pentru a pune cât mai bine în valoare sfeclisoarele!

Aşadar avem nevoie de:

  • două sfecle măricele
  • zeamă de lămâie

Iar pentru sos (care este de fapt un fel de pastă):

  • 100 gr nucă măcinată
  • 100 gr miez de pâine
  • 2-3 căţei de usturoi zdrobiţi
  • o linguriţă oţet balsamic
  • o linguriţă zeamă de lămâie
  • o cescuţă de ulei de floarea- soarelui
  • sare

Sfecla o spălam bine şi o punem la copt într-o tavă în cuptorul încins. E gata cam într-o oră.

Sosul se prepară foarte uşor si e taaaare bun. Mărunţim nuca la robot, adăugăm miezul de pâine înmuiat în apă şi apoi stors foarte bine, căţeii de usturoi şi sare după gust. Omogenizăm bine ( eu am folosit blenderul), adăugăm uleiul puţin câte puţin ca la maioneză, oţetul şi zeama de lămâie. Acest sos îl puteţi folosi şi la peşte sau alte legume fripte.

După ce sfecla e gata (furculiţa intră uşor în ea), o lăsăm să se răcească puţin , o curăţăm de coajă si o tăiem felii subţiri.

Aşezăm straturi alternative din felii de sfeclă şi sos , le stropim cu zeamă de lămâie si le servim cu pâine proaspătă.

Să le tot admiri, adulmeci si savurezi bucăţică cu bucăţică. Si dacă se găseşte prin preajmă si un pahar de vin alb… că să ciocnim pentru sărbătoriţii de mâine…  Festin!!!

Poftăăă!

La multi ani cu sănătate pentru cei ce-şi sărbătoresc mâine ziua onomastică! Am şi eu un Ion, Ionuţ scump şi drag pe care îl îmbrăţişez tare, tare, aşa de la distanţă😦 !!!

Inspiraţie, Bucatele noastre de Horia Vîrlan

4 gânduri despre „Sfeclă cu sos scorodolea

Lasă un răspuns

