Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Tort diplomat

Tort diplomat

Ieri am sărbătorit-o cu multă voioşie pe draga noastră prietena, Emi! Am fost răsfăţaţi cu multe minunăţii, iar eu i-am pregătit din tot sufletul acest tort luminos, vesel şi delicios întocmai ca ea !

E un tort uşor, atrăgător şi poate trona pe orice masă festivă acum, de sărbători!

Avem nevoie de:

  • 5 gălbenuşuri
  • 200 de gr zahar
  • 250 de gr frişcă lichidă
  • 2 pliculete gelatină (20 de gr)
  • 500 de ml lapte
  • fructe la alegere (eu am pus 2 portocale, o banană, trei kiwi si ananas rondele din compot)
  • 200 de gr piscoturi

Preparare:

Punem gelatina la înmuiat în apă rece (cam o cană de apă). Frecăm gălbenuşurile cu zahărul până se albesc (vreo 8 minute cu mixerul), turnăm peste laptele călduţ si punem compoziţia la foc mic până se îngroaşă puţin. Amestecăm continuu (cam 5 minute). Luăm de pe foc şi adăugăm gelatina. Mestecăm bine şi lăsăm să se răcească.

Batem bine frişca cu zahărul vanilat şi încorporăm în compoziţia de galbenusuri cu lapte. Ţinem la frigider până pregătim forma şi fructele( vreo 30 de minute)

Tapetăm cu folie transparentă o formă de tort cu diametrul de 26 cm. Curăţăm fructele şi îmbrăcăm forma lăsându-ne fantezia să zburde-n voie..

Turnăm jumătate din compoziţia răcită peste fructe.

Presărăm fructe sau pişcoturi eu am pus si una si alta. Pişcoturile le veţi însiropa cu sucul de la ananas. Dar grijă să nu le lăsaţi să se bălăcească prea mult că se vor înmuia prea tare.La aceste operaţiuni l-am rugat pe Cătă să fotografieze, pentru a observa voi cât mai bine procedeul.

La final turnăm restul de cremă şi punem un strat de pişcoturi.Acoperim cu folie şi lăsăm la frigider până a doua zi, dacă rezistaţi🙂. La noi a supravieţuit nopţii doar pentru că era cadoul Emiliei, altfel Cătă l-ar fi dat gata instant:).

Eu nu am lăsat crema jumătate de oră la frigider şi de aceea nu s-a întărit suficient si a curs acoperind din fructe😦. Insă aşa arată mai interesant, ca o pictură mai abstractă🙂.

Poate fi ornat cu frişcă, dar noi am preferat priveliştea colorată :Si încă  o poză cu marginea:La muuuulti ani, draga mea, dragă!!!!!

Poftă bună şi mult spor la pregătirile pentru Crăciun!

Inspiraţie: maestra Laura

Un gând despre „Tort diplomat

Lasă un răspuns

