Acasă » Pentru uriasi » Ciuperci gratinate cu caşcaval

Ciuperci gratinate cu caşcaval

E vineri şi sunt îndrăgostită🙂 aşa cum superb spune şi cântecul celor de al The Cure, Friday Im in love!!! Indrăgostită de zilele catifelate ce vor urma, de dimineţile leneşe, de prânzurile delicioase în familie, de după-amiezile plimbăreţe şi zgomotoase, de serile prelungi cu parfum de vin fiert… E vineri, dragi prieteni , haideti să ne lăsăm iubiţi şi să iubim cu braţele largi deschise spre îmbraţişări!!

…şi să ne desfătăm cu aceasta bunătate, ce ne va-mbogăţi week-end-ul!

Avem nevoie de

  •  300-400 de gr ciuperci pleurotus sau champignon sau combinate (eu am folosit doar pleurotus)
  • 100 de gr cascaval simplu sau afumat
  • 6 felii de pâine( de secara am folosit eu)
  • unt
  • 1 ceapa măricică
  • puţina apă fierbinte sau supă dacă aveţi e şi mai bine
  • 150-200 gr de smântână
  • pătrunjel verde tocat
  • sare, piper

Dacă folosiţi o cantitate mai mare de ciuperci, puneţi 8 felii de pâine.

Spălăm bine ciupercile şi le tăiem feliuţe. Tăiem ceapa solzişori şi o călim puţin în ulei. Adăugăm ciupercile si lăsăm 10 minute la foc mediu sau mic dacă alegeţi să folosiţi wokul, cum am făcut eu.

Adăugăm smântâna si apa fierbinte sau supa ,aşa cam 50 de ml, condimentăm cu sare şi piper si lăsăm să mai fiarbă 3 minute la foc mic. In timp ce se răceşte pregătim pâinea, o prăjim la toast, ungem fiecare felie cu unt pe ambele părţi . Tăiem pâinea cubuleţe.

Incingem cuptorul la 200 de grade. Ungem un vas termorezistent cu unt, asezăm cubuleţele de pâine, presărăm jumătate din caşcavalul dat pe răzătoare, apoi ciupercile si restul de caşcaval ras.

Punem la cuptor 10-12 minute sau până se aureşte caşcavalul.

Pătrunjelul tocat îl adăugaţi după ce scoateţi tava din cuptor. Eu am uitat de el , m-a furat priveliştea şi miroooosul!!!

E de nedescris! Si o bucăţică pentru voi :

Să aveţi un sfârşit de săptămână plin de iubire!!!!

PS.  Eva, la tine m-am gândit, stiu cât adori ciupercile în orice combinaţie!!!!

Inspiraţie : Laura

2 gânduri despre „Ciuperci gratinate cu caşcaval

Lasă un răspuns

