Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Clătite bănăţene

Clătite bănăţene

Iar e vineri/ Bine-mi pare!!! Vinerea , în mod paradoxal sunt plină de energie şi reuşeşc să fac o mulţime de lucruri şi asta pentru că urmează două zile de alintare şi huzur🙂.

Si nu ştiu ce ar putea exprima mai bine atâta desfătare decât nişte clătite cu brânză si bezea, specifice Banatului.

O feerie gustativă!!!!!!!!!!!

Avem nevoie de:

  • 8 clătite aşa cum le pregătiţi voi de obicei( cu făină ,ou, lapte, apă minerală)
  • 250 de grame brânză dulce
  • 4 ouă (de casă am folosit eu si de aici si culoarea de un galben intens a cremei de gălbenuşuri)
  • 200 de grame smântână duce( eu am folosit smântână pentru frişcă de la Dorna)
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • 200 de gr zahăr (eu am folosit brun)
  • stafide (un pumn)

Intr-un bol amestecăm brânza cu un ou întreg, 50 de gr de zahăr, un plic zahăr vanilat si stafidele înmuiate în prealabil în puţin rom sau în lapte..

Separăm ouăle. Gălbenuşurile le mixăm cu un plic de zahăr vanilat, 50 de gr de zahăr si smântâna.

Umplem clătitele cu amestecul de brânză si le împachetăm cum ne place.

Le asezăm într-o tavă sau într-un vas de yena uns cu unt, mai punem şi deasupra bucăţele mici de unt ca în imagine:

Apoi urmează nebunia, batem albuşurile spumă tare, mai adăugăm 100 de gr de zahăr si continuăm baterea până se dizolvă complet.

Turnăm peste clătite crema de gălbenuşuri cu smântână şi acoperim cu bezeaua.

Dăm la cuptor la 150 de grade până se caramelizează bezeaua.

Et voila!!!

Visul unei nopţi de iarnă, nu altceva🙂 !!!

Un sfârşit de săptămână de neuitat alături de cei dragi!

Inspiraţie: reţeta Laurei

Lasă un răspuns

