Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Tort Omul de Zăpadă

Tort Omul de Zăpadă

Azi Teiuţ, cum îmi place mie să-l alint, împlineste un an si 6 luni! Si dacă tot suntem în luna decembrie şi zăpada nu vrea să ne viziteze încă, ne-am gândit să sărbătorim cu acest tortuleţ năzdrăvan si haios întocmai ca el🙂.

Se prepară foarte simplu,  iar un desert mai sănătos si mai apetisant pentru un copilaş de această vârstă nu cred că există.

Avem nevoie de:

  • 1 cană de orez decorticat pentru a fi cât mai alb
  • 2 mere măricele, soiul ionatan
  • 150 de gr cocos ras
  • 2 linguri bune miere de albine de salcâm
  • diverse seminte, stafide pentru ornat

Dacă dublati cantităţile veţi obţine un Om mai mare si mai dolofan pe care îl pot hăpăi mai multi copilaşi. Oricum si aşa Matei a putut mânca doar căpşorul si jumătate din burtică🙂, restul a fost savurat cu bucurie de mama.

Orezul îl fierbem într-un litru de apă la foc mic. Durează cam 25 de minute. Apoi îl scurgem bine,bine si îl lăsăm să se răcească. Între timp curăţăm merele si le radem pe răzătoarea mică. Intr-un castron punem orezul rece, merele rase, mierea si cocosul. Omogenizăm bine. Merele din păcate s-au oxidat deşi le-am stropit cu lămâie, aşa ca zăpada noastră nu a ieşit de un alb imaculat😦.  Cocos mai putem adăuga dacă compoziţia nu ni se pare suficient de vârtoasă. Apoi modelăm trei „bulgări de zăpadă” de mărimi diferite. Îi asezăm unul peste altul pe un platou. Si ne ocupăm de partea cea mai distractivă şi creativă în acelaşi timp:  asezăm nasul,  un vârf de migdală, gura,  o bucată de coajă de măr, ochii,  două jumătăţi de seminţe de dovleac, pălăria tot o coajă de măr şi nasturii, alte migdale. Desigur aici  vă puteţi juca şi puteţi lăsa fantezia să zburde în voie…… Pe platou am presărat nişte fulgi de cocos pentru a sugera zăpada.

Tortul poznaş se dă la frigider câteva ore apoi se serveste. Noi am sărit peste această etapa si l-am servit imediat, căci Matei era în delir🙂.

Puiul meu s-a distrat tare de arătarea numită de mine Om de Zăpadă si a păpat cu mare plăcere chiar si ochişorii verzi🙂.

Trebuie să-l încercaţi negreşit, prichindeii vor fi tare încântaţi!

Nu vă mai urez decât distracţie la gătit!!!!

Inspiraţie : cartea Copilul vegetarian de Elena Pridie

2 gânduri despre „Tort Omul de Zăpadă

  1. Doamne,Ioana,ma uimesti .E foarte dragut acest omulet de zapada,ti-a reusit de minune.”La multi ani!”Mateiut,sa creasca mare si sanatos.Un an si sase luni deja,cum zboara timpul…:)va pup.Haideti in Deva.

  2. Draga mea, draga, multumim de urari! Si voi sa fiti sanatosi si mai voiosi decat va stiu eu de obicei :)! Venim , venim la Deva, inca putin…Pupici de omuleti!

Lasă un răspuns

