Acasă » Meniul lui Matei sau ce mai mâncăm noi ... » Ce mai păpăm la un an si 6 luni …

Ce mai păpăm la un an si 6 luni …

Aşa cum v-am promis săptămâna trecută, voi încerca să vă inspir cu ce mai păpăm noi , respectiv meniul unei zile întregi.  Sper să vă fie de folos atunci când nu mai aveţi inspiraţie şi de asemenea îmi doresc tare mult să ne împărtăşiţi si voi ce mai păpaţi, aşa pentru un meniu cât mai variat.

Aşadar :

Dimineaţa, adică în jurul orei 10 păpăm fructele combinate cu diverse seminţe, fulgi sau biscuiţi. (laptele îl bem în jur de 6,30-7 când ne trezim prima dată, căci mai dormim apoi până la8,30-9)

Ieri am mâncat aceasta combinaţie:Nuca eu o las cel puţin 30 de minute în puţină apă plată pentru a se înmuia şi a se digera uşor împreună cu fructele. Fursecul e o bucăţică de chec simplu făcut de mine. Iar mărul şi para sunt cam nelipsite, căci acestea sunt fructele sezonului. De data aceasta  am mixat toate ingredientele cu blenderul stik şi am obţinut aceasta pastă aurie si absolut delicioasă…Prânzul nostru e din două părţi în general, adică pe la ora 12,30 mâncăm supica sau ciorbiţa (un bol zdravăn) şi după somnul de prânz păpăm felul doi. Mai sunt şi excepţii bineînţeles, când inversăm locul preparatelor şi mâncăm supa după ce ne trezim sau mâncăm câte puţin din amândouă înainte de somnic.

Ieri am avut în meniu supică de curcan. Noi mâncăm cărniţa şi zarzavaturile tocate mărunt în supă. Ceapa fiartă o mâncăm aşa goală si pătrunjelul la fel, de altfel mâncăm cu mare plăcere orice legumă fiartă :)  In loc de tăieţei sau găluşte, ieri am pus în supică cuş-cuş. Felul doi am pregătit o delicioasă mâncărică cu praz,ardei, mazăre, cartofi, sos de roşii si mărar.Mazăre nu i-am dat prea des lui Matei până acum, doar aşa câteva bobiţe adăugate în vreo ciorbiţă, dar am congelat câteva punguţe de mazăre proaspătă şi fragedă. La fel am congelat şi ardeii curăţaţi de sâmburi si tăiaţi în patru.

Mâncărica am pregătit-o astfel:

Am tăiat prazul rondele subţiri, l-am pus în crăticioară , am pus peste puţin ulei de măsline si l-am pus la foc mic, adăugând imediat si puţina apă.  Aşa dau un gust bun mîncării fară să prăjesc ceapa sau prazul. Nu le pun niciodata în ulei încins! Apoi am pus cartofii şi mazărea aşa congelată si am mai pus puţină apă fierbinte, cât să le acopere. După ce au fiert 10 minute am adăugat ardeiul tăiat mărunt, am mai lăsat 5 minute şi am adăugat pasta de roşii si am mai fiert compoziţia aprox 10 minute, deci în total cam 20-25 de minute. Insist asupra acestor paşi, deoarece trebuie să avem în vedere că unele legume fierb mai repede, si daca uitam de ele pe foc îşi vor pierde toate vitaminele atât de preţioase pentru puiuţii noştri. De asemenea este mai bine sa adaugam peste legume apă fierbinte, căci astfel păstrăm cât mai multe din calităţile nutritive iniţiale.

Din păcate anul acesta nu am fost pe fază cu congelatul roşiilor (ştiu o metodă f bună pe care o să v-o dezvălui la rubrica Mici secrete de mămică) aşa că folosesc această pastă din roşii organice cumpărată din Real.

Cina, în jur de ora 19,30-20, dar nimic nu e bătut în cuie🙂. Am servit o mămaliguţă cu brânzică dulce iar deasupra am ras puţin caşcaval de casă şi am mai adăugat puţin iaurt.

Când ne culcăm , în jur de ora21-21,30, mai bem o porţie de lăptic.

Între mese uneori mai gustam ceva:  un biscuite, o bucăţică de măr sau chiar puţină pâine integrală cu miere.

Cam asta ar fi! In rest voie bună si multă, multă răbdare!

Sper să ne împărtăşiţi şi voi ideile voastre la comentarii.

Lasă un răspuns

