Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Chec-negresă

Chec-negresă

Uite aşa am transformat clasica şi adorata prăjitură negresă …într-un chec dens şi savuros, pregătit cu tot dragul pentru Nicolae al meu. La mulţi ani, iubitule, să ne trăieşti sănătos!

Aşadar ne trebuie:

  • 2 pahare făină
  • 1 pahar zahăr (eu am pus doar jumatate şi am folosit zahăr brut)
  • 1 pahar apă
  • 1/2 pahar ulei (am folosit acest tip de pahar pentru măsurători)
  • o mână bună de nuci zdrobite mai măricel
  • 1 borcan de 400 de gem ( eu nu am pus chiar tot borcanul, am mai lăsat aşa de două degete; am pus gem de mere, dar cred că cel de vişine ar fi cel mai indicat)
  • 3 linguri de cacao
  • 1 lgt praf de copt

Ca şi glazură, am topit o ciocolată la bain-marie, dar fiindcă am luat altă ciocolata decât de obicei, n-a prea vrut să se topească , aşa că am întins-o cu cuţitul🙂

Punem toate ingredientele într-un bol măricel şi mixăm până se omogenizează bine. Punem compoziţia în tava unsă şi tapetată cu făină si dăm la cuptorul încins pentru 40-45 de minute.

După ce se răceste îl scoatem din tavă, turnam glazura si îl tăiem.Am presărat şi puţină nucă de cocos, aşa în loc de nisoare🙂 … Si feliuţe drăgalăşe:O minunăţie pentru  îndrăgostiţii de ciocolată şi nucă!

La mulţi şi frumoşi ani tuturor celor care azi îşi serbează  ziua onomastică!

6 gânduri despre „Chec-negresă

  1. Multumesc, Ioana! Nu-mi plac checurile pufoase ci dense🙂.
    Ai totusi si o varianta cu oua? Seara buna!

  2. Draga Mirela,
    Daca vrei sa faci o varianta a acestui chec cu oua vei pune: 100 gr unt topit in loc de ulei, lapte in loc de apa si 2 oua. In rest procedezi la fel! Spor si o zi frumoasa!

Lasă un răspuns

