Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Biscuiţi » Biscuţi săraţi

Biscuţi săraţi

Iar nelipsiţii biscuiţi, dar de data aceasta o variantă” sărată”, extrem de hrănitoare pentru puiuţii noştri.

Deşi Matei a trecut de câteva luni bune pragul primului anişor, eu mă-ncăpăţânez să-i gătesc separat, din ingrediente alese cu grijă. In acelaşi timp sunt atentă să păstrez  un echilibru în alimentaţia lui, adică nu-i ofer doar ierburi şi fierturi, dar nici nu caut să-mi liniştesc conştiinţa, spunându-mi că astea sunt vremurile şi organismul lui se va adapta la acest tip de hrană încărcată de hormoni, chimicale etc. Dar aceasta e deja o altă discuţie pe care îmi propun să o dezvolt într-o nouă rubrică, începând de săptămâna viitoare, rubrică pe care o voi intitula Mici secrete de mamică. De asemenea aş vrea, tot de săptămâna ce va urma să va inspir cu meniul lui Matei pe câte o zi întreagă, pentru că ştiu cât de bine mi-ar prinde şi mie când sunt în pană de idei câte o soluţie salvatoare🙂.

Să trecem la treabă!

Avem nevoie de:

  • 1 cană fulgi de ovăz
  • 1 cană făina integrală
  • 3 linguri seminţe de floarea-soarelui (se-nţelege că neprăjite)
  • 3 linguri susan
  • 3 linguri seminţe de in(eu am pus doar câte două linguri din fiecare sortiment de seminţe pt că mi s-a părut suficient)
  • 1 linguriţă chimen
  • 50 de ml ulei de măsline
  • 1 linguriţă sare

Fulgii de ovăz şi seminţele se zdrobesc cu ajutorul blenderului stik sau la râşniţa de cafea(eu am folosit blenderul pt că e f puternic şi macină f bine orice) Se amestecă cu sarea, uleiul şi aprox o cană de apă. Aluatul se frământă bine-bine, dacă e cazul puteţi să mai adaugaţi apă(la mine a mai fost nevoie). Si ajutorul de nădejde…Se presară făina pe masă si se întinde o foaie destul de subţire din care cu ajutorul unui pahar decupăm biscuiţii. Asezăm hârtie de copt în tavă , apoi biscuiţii pe care îi  înţepăm din loc în loc cu furculiţa. Dăm tava la cuptor la foc potrivit. Dupa aprox 20 de minute îi întoarcem pe partea cealaltă. Dupa alte 15 minute sunt gata. Ii păstrăm într-un borcan de sticlă sau într-o pungă de plastic.

Sunt foarte hrănitori, iar Matei i-a mâncat foarte bine rupţi bucăţele şi înmuiaţi in iaurt.

Spor la treabă, multă răbdare şi râs zglobiu :)!

Reţetă inspirată din cartea Copilul vegetarian de Elena Pridie

Lasă un răspuns

