Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Prăjitură cu dovleac

Prăjitură cu dovleac

Aş fi vrut să vă seduc cu mai multe reţete cu dovleac toamna aceasta , însă lunile au zburat şi toamna mea, dragă ne părăseşte acuş… Mă-nfioară gândul iernii lungi şi apăsătoare, îmi displace decorul alb – negru şi visez cu nesaţ la simfonia de culori a primăverii… Dar până atunci mai e cale multă şi trebuie să mă mulţumesc cu căldura din privirea celor dragi, cu parfumul de scorţişoară şi vanilie al prăjiturilor şi cu muzica din glăsuirea copilului meu…

Să trecem deci la parfumul de scorţişoară🙂 !

Avem nevoie de:

pt blat:

  • 2 ouă
  • 9 linguri de zahăr
  • 9 linguri de ulei
  • 9 linguri de lapte
  • 12 linguri de făină
  • 1 lingurita praf de copt

pt umplutură:

  • dovleac ( eu am pus o felie cam de jumătate de kg, dar puteţi pune şi mai mult dacă vă place să simţiţi din plin gustul de dovleac)
  • zahăr (din nou după gust şi în funcţie de cât e de dulce dovleacul)
  • scorţişoară

Dovleacul îl radeţi pe răzătoarea mare şi îl căliţi cu zahărul până scade sucul pe care îl lasă.După ce aţi stins focul adaugaţi scorţişoara şi lăsaţi-l să se odihnească până pregătiţi blatul.

Frecaţi ouăle cu zahărul bine-bine, apoi adaugaţi încet uleiul amestecând bine. Puneţi şi făina amestecată cu praful de copt, dar alternativ cu laptele. Eu am pus două linguri de făină, am amestecat, apoi am pus două linguri de lapte şi tot aşa. Aluatul trebuie să curgă când e gata.Se unge tava cu unt (e preferabil să fie o tavă sau o formă mai mică, cu diametrul maxim 24/24 , căci altfel nu creşte destul aluatul) si se tapetează cu făina. Se toarnă jumatate din aluat şi se dă la cuptorul preîncălzit pentru 10 minute la foc mediu. Se scoate şi se pune amestecul de dovleac. Se toarnă restul de aluat şi se pune la cuptor pentru aproximativ 30 de minute. (faceţi şi testul scobitorii)

Se taie când e răcită şi se pudrează cu zahăr.E o prăjitură minunată, pe care o s-o îndrăgească mai ales cei mici. Se poate pregăti şi cu mere ( un kg de mere tăiate cubuleţe în loc de dovleac) Noi am încercat ambele variante şi sunt la fel de îmbietoare.

Si acum fotografiile cu ajutorul meu :)!!Păpăm dovleacul şi crud după cum observaţi🙂 !

Si o feliuţă lângă o cafea cu lapte , pentru voi!Reteta preluată de la Laura

Lasă un răspuns

