Acasă » Pentru uriasi » Deserturi » Prăjitură cu ciocolată şi rom

Prăjitură cu ciocolată şi rom

Cu siguranţă atunci când am poftă de o minunăţie mustind de ciocolată, mă cuibăresc pe blogul Laurei Sava şi cât ai zice peşte mă apucă nebunia şi mă pun pe gătit… E o adevarată maestră şi ţin să-i mulţumesc încă o dată pentru tot ceea ce împărtăşeşte cu noi …

Nebănuind că îmi va ieşi din prima şi că va fi atât de savuroasă, nu am fotografiat-o din plin, dar o găsiţi la Laura cu o prezentare pe măsura gustului!

Să trecem la treabă!

Avem nevoie de:

Pentru blat:

  • 150 gr de făină
  • 75 gr unt moale
  • 1oo gr zahăr(reţeta originală avea 120, dar mie mi s-a părut suficient de dulce aşa)
  • 4 ouă
  • 4 batoane de ciocolata cu rom
  • 1 praf de copt
  • 1 varf de sare
  • 1 lingura cacao
  • 4 linguri rom (eu am pus patru esente de rom)

Pentru glazură:

  • 200 de gr ciocolată cu lapte
  • fulgi de cocos sau alune măcinate(eu am pus migdale măcinate)
  • 2 batoane de ciocolată cu rom

Untul moale(la temperatura camerei) se bate spumă cu mixerul. Se adaugă zahărul şi sarea, apoi ouăle unul câte unul. Se amesteca praful de copt în făină si se adaugă treptat. Apoi romul si se amestecă bine -bine. Se adaugă şi cacaua. Se toarnă încet blatul în tava tapetată cu hârtie de copt.

Tăiaţi ciocolatele în bucăţi cam de-un deget şi adăugaţi-le cât mai uniform deasupra blatului.

Introduceţi în cuptorul încălzit în prealabil şi coaceţi 25-30 de minute. Scoateţi blatul din formă( eu am folosit o forma de tort care se deschide) si lăsati-l să se răcească.

Topiţi ciocolata cu lapte la bain-maire si turnaţi-o peste blat. Tăiaţi şi ciocolata cu rom si ornaţi prăjitura( mie mi s-a părut prea mult, cred că e mai mult decât suficient să  punem doar glazura ) Presăraţi migdalele măcinate şi pregătiţi-vă de o bucurie gustativă  de zile mari….

Poftă!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S. Dacă aveţi imaginaţie puteţi să vă jucaţi cu diverse combinaţii de ciocolată în blat (ciocolată cu căpşuni, cu cireşe etc) şi puteţi adăuga în loc de esenţă de rom, lichior, vişinată sau ce vă mai trece prin cap…

2 gânduri despre „Prăjitură cu ciocolată şi rom

Lasă un răspuns

