Acasă » Ce gătesc pentru piticul meu » Eclere jucăuşe…

Eclere jucăuşe…

Luni, Matei a împlinit un an şi două luni. Am sărbătorit cu aceste eclere speciale pentru piticoţi. Drăgălaşe şi neastâmpărate întocmai ca noi🙂

Reţeta am găsit-o într-o revistă( cu bucate pentru copii), pe care am reuşit printr-o minune să o salvez , căci Matei tot ce prinde transformă : fâşiuţe, bulgăraşi, fărămiţe etc, etc.

Avem nevoie de:

Pentru aluat:

  • 250 gr   făină
  • 60 ml lapte
  • 100 ml ulei
  • 2 ouă
  • un praf de sare

Pentru cremă:

  • 1 ou
  • 2 linguri de făină
  • 1 pahar cu lapte
  • 2 linguri de zahăr(eu am pus doar una si a fost suficient de dulce)
  • 1 lingura de  unt
  • zahăr vanilat

Se poate dubla cantitatea daca doriţi să faceţi mai multe. Aşa ies 24 de ecleruţe, adică o tavă.

1.Laptele , uleiul şi sarea se pun la fiert până clocotesc. Se dă cratiţa la o parte şi se adaugă făina treptat, mestecând pentru a nu se forma cocoloaşe.(la început am folosit telul, iar la final am frământat cu mâna) După ce s-a răcit aluatul, se adaugă pe rând ouăle.(cel mai bine e sa le amestecaţi cu mixerul cu ustensilele pentru cocă)

2.Crema: oul, făina, zahărul şi laptele se amestecă într-o crăticioară la foc mic până se îngroaşă. Trebuie să mestecaţi încontinuu chiar şi atunci când  pare că e aproape gata, cocoloaşele se formează instant. La fel eu am amestecat la început cu telul. Se ia de pe foc şi se adaugă untul.

3. In tava unsă sau tapetată cu hârtie de copt, se pun cu linguriţa grămăjoare de aluat la distanţă de aproximativ 3 cm.

După ce s-au copt, se taie un căpăcel şi se umplu cu cremă. Dacă prichindeii sunt mai mari puteţi pune deasupra ciocolată topită sau frişcă. Eu am pus puţin gem încălzit.

Nebunie, ce a mai hăpăit Matei!

Poftă bună pitici!

4 gânduri despre „Eclere jucăuşe…

  1. Draga Ioana ,arata minunat „eclerele tale jucause „cred ca si gustul este pe masura.Nu am facut eclere niciodata,dar vazand cat de bine arata ma tenteaza ideea.Pacat doar ca Andrei nu prea are voie sa manance prajituri si atunci sunt nevoita sa evit coptul minunatiilor!:)

  2. Multumesc, Cami! Da, au fost foarte bune la gust! Si eu am facut prima oara eclere si crema a fost putin cam moale. Data viitoare o sa pun putin mai multa faina🙂 Da, pacat ca Andrei nu poate papa inca, dar toate la timpul lor…stii tu. Pupici!

Lasă un răspuns

